torsdag 29. juli 2010

Erfaringskonsulent-CV-Gunn

Jeg kaller meg erfaringskonsulent, med en rekke tillitsverv på psykisk helsefeltet i kommunen og i spesialisthelsetjenesten.

Jeg er utdannet bygningsingeniør, men da jeg fikk diagnosen bipolar tok jeg Praktisk pedagogisk utdanning som yrkesrettet attføring. Jeg jobbet i et par år som lærer, men det ble for vanskelig å kombinere med sykdommen så nå er jeg erfaringsformidler etter å ha gått Brukerlærerskolen på Lærings. og Mestringssenteret på Blakstad og MB-utdanningen gjennom Mølla i Bærum. Jeg har en midlertidig uføretrygd i bunnen og tjener litt ekstra på å holde foredrag og representere brukerne i forskjellige råd og møter. Her er noen av de råd og utvalg jeg representerer i;

-Kasserer i Mental Helse, Asker og Bærum lokallag
-Brukerrådet i Asker
-Brukerutvalget i NAV, Asker
-Brukerutvalget i Vestre Viken Helseforetak

-Referansegruppe i Helsedirektoratet for arbeid med å lage nye retningslinjer for utredning og behandling av bipolar lidelse.
-Rådet for psykisk helse: "Frivillighet før tvang."
-Akuttnettverket.

I kombinasjon med min brukermedvirkning tar jeg noen fag på Blindern for å bli klokere og få mer innsikt i min påståtte psykiske sykdom. Foreløpig har jeg konkludert med at jeg slett ikke er syk, jeg bare reagerer veldig tidlig, veldig fort (og voldsomt) på urettferdighet. Målet mitt er å finne ut mer om menneskets komplekse psyke og årsaks sammenhenger i forhold til alvorlige psykiske lidelser. Jeg håper jeg kan bidra til å forandre synet på psykiske lidelser fra engstelse til nyskjerrighet.

Gunn Helen

1 kommentar: